Začátkem měsíce února vyhlásil nezávislý program Superbrands seznam nejlepších značek působících v České republice. Letošní, již 3. ročník, nezávislého vyhodnocování značek Superbrands ocenil nejlepší značky na českém trhu.Spotřebitelé a následně odborná porota Superbrands Brand Council ohodnotili cenou Czech Superbrands 2015 značku DEFEND.
Jedním z hlavních cílů Superbrands Česká republika je seznámit jednak odbornou tak také širší veřejnost s historií úspěchu nejpopulárnějších značek. Děje se to na základě nezávislých preferencí zákazníků a hodnocení odborné poroty, kterou tvoří největší odborníci z oblasti komunikace, médií, patentů, brandingu, PR a marketingu. Používají při tom kritéria, jako síla a povědomí o značce, loajalita zákazníků, pověst a tradice.
Superbrands není soutěž, do které je možné se přihlásit. Značka musí být na základě obchodních výsledků nominována. A právě v tom spočívá její exkluzivita. Hodnocení a nominace značek, probíhá na základě identických kritérií, dnes už téměř v devadesáti zemích světa, včetně Česka i Slovenska. V České republice systém výběru značek probíhá ve čtyřech etapách. Nejdříve Český patentový úřad uvolnil databázi přibližně jednoho milionu registrovaných obchodních značek, z nichž bylo vyčleněno padesát tisíc nejrespektovanějších jmen. Z nich švédská společnost Bisnode, specializující se na získávání obchodních informací, vytvořila užší výběr dvou tisíc značek. S tímto seznamem pak výzkumná agentura GfK provedla průzkum mezi spotřebiteli o povědomí o vybraných značkách. Na základě průzkumu byl výběr zúžen na 1000 nejznámějších značek, z nich rada Superbrands vybrala finalisty. Cíl programu je jasný. Seznámit nejen odbornou, ale i širokou veřejnost s historií nejpopulárnějších značek